Tre nye medlemmer i Sparebankforeningen

Bjørn Einar Grytnes (t.v.), Øystein Walle og Eirik Snekvik leder de tre nye stiftelsene som ble medlemmer i Sparebankforeningen i mars. Foto: Privat/LinkedIn

Sparebankforeningen har fått tre nye sparebankstiftelser som medlemmer i mars 2024.

Sparebankforeningen ønsker tre nye medlemmer velkommen i mars 2024.

Sparebanksiftelsen Andebu

Sparebanksiftelsen Andebu ble opprettet i forbindelse med fusjonen mellom Andebu Sparebank, Larvikbanken og Skagerrak Sparebank, hvor sistnevnte er det videreførte navnet.

Sparebankstiftelsen Andebu ledes av Bjørn Einar Grytnes (LinkedIn) og ble ved fusjonen tildelt egenkapitalbevis i fusjonerte Skagerrak Sparebank verdt omtrent 250 millioner kroner.
Grytnes var tidligere assisterende banksjef i Andebu Sparebank.

Sparebankstiftelsen Øystre Slidre

Sparebankstiftelsen Øystre Slidre ble opprettet i forbindelse med fusjonen mellom Øystre Slidre Sparebank og SpareBank 1 Hallingdal til SpareBank 1 Hallingdal Valdres.

Stiftelsen ledes av Øystein Walle (LinkedIn), som er et kjent fjes i Sparebankforeningen ettersom han også leder Sparebankstiftelsen Hallingdal. Stiftelsen ble ved opprettelsen tildelt omtrent 100 millioner kroner i egenkapitalbevis i Sparebank 1 Hallingdal Valdres.

Sparebankstiftelsen Hemne Sparebank

Sparebankstiftelsen Hemne Sparebank ble opprettet i forbindelse med fusjonen mellom Hemne Sparebank og Åfjord Sparebank, som resulterte i Trøndelag Sparebank.

Stiftelsen ledes av Erik Snekvik (LinkedIn) og ble ved fusjonen tildelt egenkapitalbevis i Trøndelag Sparebank verdt omtrent 112 millioner kroner.