Du er her: Hovedside / Nyheter / Pressemeldinger
Innhold

Nyhetsbrev/e-postvarsling:

Meld deg av/på nyhetsbrevet:

Pressemelding fra Sparebankforeningen:

Geving ny næringspolitisk direktør

Tidligere statssekretær i Finansdepartementet Ole Morten Geving er i dag tilsatt som ny næringspolitisk direktør i Sparebankforeningen i Norge. Geving kommer i hovedsak til å jobbe med næringspolitiske spørsmål, samfunns- og myndighetskontakt som berører sparebanksektoren.

Ole Morten Geving har de siste tre årene vært statssekretær i Finansdepartementet med hovedansvar for finansmarkedsområdet.

- Geving kjenner finansnæringen i Norge godt, og har god innsikt i regulatoriske og politiske prosesser på området. Ved å få Geving i denne stillingen har vi fått en kompetent ressurs som styrker vårt næringspolitiske arbeid, sier administrerende direktør Arne Hyttnes.

Ole Morten Geving er 36 år, utdannet cand. polit fra NTNU i Trondheim og har i en årrekke jobbet med politikk og samfunnsspørsmål på Stortinget og i kommunikasjonsbransjen. Geving har innehatt en lang rekke tillitsverv i Senterpartiet og i kommunale og fylkeskommunale organer.

- Viktig og spennende bransje

- Dette er en spennende mulighet til å jobbe med næringspolitikk og samfunnsspørsmål i en svært viktig og spennende bransje, sier Ole Morten Geving.

- Sparebanknæringen i Norge står i en særstilling hva gjelder struktur, tilstedeværelse rundt om i landet, og ikke minst med tanke på det brede samfunnsperspektivet som ligger til grunn for sparebankmodellen. Jeg ser fram til å kunne være med på laget for å utvikle denne næringen videre, sier Geving.

Det endelige tiltredelsestidspunktet vil avhenge av Karanteneutvalgets behandling av saken.

Sparebankforeningen er en av moderorganisasjonene til Finansnæringens Fellesorganisasjon (FNO).

Her er lenke til nærmere omtale av Sparebankforeningen og forholdet til FNO. http://www.sparebankforeningen.no/id/793

Kontaktpersoner:

Administrerende direktør Arne Hyttnes,